Kvalitetsutveckling
Du har kanske en pärm märkt ISO-9000 i bokhyllan? Eller önskar att du hade
en? Visst vill du utveckla din
verksamhet så att du tar tillvara det arbetet, och med min hjälp ta det till
en nästa nivå, i riktning till internationellt erkända nivåer.
Jag har över 15 års erfarenhet av verksamhetsutveckling i internationell och
global miljö, och är tillgänglig som förändringsledare med fokus på
effektivisering och vidareutveckling från ISO 9001 i riktning till EFQM:s
Excellence Model. Jag är tillgänglig för anställning (heltid, deltid, projekt,
vikariat). Jag har gedigna kunskaper inom verksamhets- och organisationsutveckling,
strategiskt likväl som operationellt, från
att etablera grunderna i ett verksamhetssystem till att ta det vidare i riktning
mot internationellt erkända resultatinriktade standarder, skapa förutsättningar
för att en befintlig eller ny verksamhet utnyttjas maximalt och organiseras på
ett effektivt sätt. Verksamhetschefen får stöd och avlastning och humankapital
förs över till företagets eller organisationens strukturkapital.
Visst är du och de andra i din organisation öppna för utmaningar? Eller känns
det behagligare att vidmakthålla det som redan är? Drabbas ni regelbundet av
påtvingade förändringar? Hur skulle det vara att i stället vara pro-aktiv och
högpresterande, och den som tvingar andra att förändras?
Söker du skapa excellenscentra? Vill du utveckla processtänkandet?
Tillväxtföretag? Etablerad verksamhet där det är dags för effektivisering? Ser
du förändring som ett konstant tillstånd? Vill du effektivisera och
vidareutveckla din verksamhet på ett vettigt och kontrollerat sätt?
Humankapital: Kunskap, företagskultur, erfarenheter som sitter i medarbetarnas huvuden. Företaget
eller organisationen har tillgång till denna under tiden medarbetaren är på plats.
Utanför arbetstiden har företaget temporärt inte tillång till denna. När
medarbetare lämnar företaget har företaget inte längre tillgång till denna, med
mindre än att man nyanställer.
Strukturkapital: Kunskap som sitter i företagets dokumenterade sätt
att utföra verksamhetens aktiviteter. Detta kan vara i form av arbets- och
processbeskrivningar, procedurer, checklistor och i verktyg och hjälpmedel.
|